מעבדת קספרסקי: שליש מהבנקים ושירותי התשלומים נכשלים באספקת קישור מאובטח עבור תשלומים מקוונים

Kaspersky-Lab-logo-600x325מחקר חדש של מעבדת קספרסקי ו- B2B אינטרנשיונל בקרב יותר מ-5,500 משתתפים חושף כי 33% מהארגונים המספקים שירותים פיננסים אינם מציעים ללקוחות ערוץ סליקה מאובטח עבור כל התשלומים המקוונים שלהם. זאת, על אף העובדה ש- 62% אחוז מהארגונים הבחינו בעליה ניכרת בהיקף הלקוחות המבצעים פעולות פיננסיות ברשת ויחד עם זאת 50% מאמינים כי הונאות מקוונות נמצאות בצמיחה.
 
הסקר מצא כי בנקים וחברות תשלומים רבים מתקשים להגן על עצמם ועל הלקוחות שלהם בצורה מלאה מפני הונאות פיננסיות. זאת בעוד לקוחות משתמשים בטווח הולך ומתרחב של מכשירים כדי לנהל מספר גדול יותר של פעולות פיננסיות ברשת באמצעות כרטיס האשראי.
 

שני שלישים (65%) אמרו כי לקוחות מגבירים את השימוש במכשירים שונים כדי לבצע תשלומים מקוונים, ועדיין רק 53% הטמיעו אימות בשתי רמות (two-factor) ורק 50% הפעילו פתרון ייעודי, בזמן אמת, נגד הונאות. הבעיה מתחדדת אל מול העובדה כי 22% מאמינים כי זו הדרך היעילה ביותר שקיימת להגנה. פחות מחצי (42%) הרחיבו הפעלה של פתרון שכזה אל מכשירי הלקוחות, ורק 67% הטמיעו קישור מאובטח עבור כל התשלומים המקוונים.
באופן לא מפתיע, 48% מסכימים כי הם ממזערים סיכון במקום להסירו לגמרי. 29% אומרים כי זול יותר להתמודד עם אירועי הונאה פיננסית ברשת כאשר הם מתרחשים מאשר לנסות ולמנוע את התרחשותם.
 
"המחקר מראה כי בנקים ושירותי תשלומים מתקשים בניהול הונאות פיננסיות בעולם מקושר ורב ערוצים. 38% מהארגונים שדיברנו איתם מודים כי קשה יותר להבדיל האם פעולה היא אמיתית או הונאה, כשאחד מתוך שלושה מסתפקים בגישה של 'נתמודד עם זה כשזה יתרחש'. אם לוקחים בחשבון כי המחקר שלנו חשף 22.9 מיליון מתקפות פיננסיות זדוניות במהלך 2014, אשר הופנו אל עבר 2.7 מיליון לקוחות ברחבי העולם, ברור כי התמודדות עם כל אירוע באופן נפרד אינה אפשרות מתקבלת על הדעת בטווח הארוך. לקוחות זכאים לטוב מכך וכך גם הארגונים הפיננסים", אמר רוס הוגן, ראש פיתוח פעילות SafeMoney בחטיבת מניעת הונאות, מעבדת קספרסקי.
 
המחקר גילה כי פתרונות תוכנה כלליים לאבטחה ברשת אינם נתפסים כשיטה יעילה למניעת מתקפות פישינג וקוד זדוני המוסוות היטב, היכולות להוביל להונאה פיננסית. פחות מ- 10% מהמשיבים העדיפו אפשרות זאת.
הפתרון המועדף הוא פתרון ייעודי. Kaspersky Fraud Prevention הוא פתרון אבטחה מקיף שנועד להתמודד עם הונאות בנקאות מקוונת. הוא מספק הגנה רב שכבתית עבור פעולות בנקאות מקוונות וניידות. הפלטפורמה המרכזית מורכבת משתי מערכות משנה. האחת היא מנוע תוכנה ללא תוכנת סוכן, השוכן בתשתית הבנק, ומבטיח שכבה נוספת של הגנה באמצעות ניתוח של פעולות הבנקאות במכשירי הלקוחות.
 
מערכת המשנה השניה היא פתרון עבור נקודות קצה, כגון מחשבים ומכשירים ניידים. ברגע שהותקן על מחשב מק או חלונות, Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints בודק את אמיתות האתרים הפיננסים ופותח עמודים במצב מאובטח, כדי להבטיח כי כל המידע מוגן מגניבה או שינוי. הוא גם מבטיח כי אף קוד זדוני לא יוכל להיטען אל המחשב. חבילת הפיתוח Kaspersky Fraud Prevnetion SDK, מצידה, מאפשרת ליצור אפליקציות מוגנות מפני הונאות מקוונות עבור פלטפורמות אנדרואיד, iOS או חלונות לניידים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *